Ghid de constructie

Constructia unei sageti....
User avatar
otonel
Membru al forumului
Membru al forumului
Posts: 110
Joined: 11 Oct 2008, 19:25
Am un arc: da
Construit de mine: da
locuiesc in:: Potaissa
judet: Cluj
Varsta: 31
Location: Turda

Re: Ghid de constructie

Post by otonel » 08 Sep 2010, 23:01

Daca va intereseaza ma amestec si eu in discutie despre tehnica fabricarii sagetilor rotunde ca m-am uitat la ca-i postat pe aicea si am vazut ca va chinuiti cu rotunjirea sagetiilor.
Eu de obicei le faceam din bete de alun curatate si uscate dar in graba nu am gasit odata si am luata o scandura de brad pe care am taiat-o la un circular cu masa pe lungime in bucati patrate urmarind sa fie cat de cat pe fibra lemnului prima ca dupa aia celelalte urmaresc fibra lemnului.
Apoi am pus o filiera de 10 sau de 8mm intr-o menghina depinde cat de subtire vroiam sageata, am prins batul in bormasina dupa ce i-am rectificat un pic marginile cu cutitul in zona de prindere ca sa fie cat de cat centrat si in capatul celalat ca sa intre in mandrina si i-am dat drumul.
Asa strung de lemn am obtinut ca dupa ce le scot pun un pic smirghelul pe ele si sunt gata, nu-mi ia mai mult de 10 minute de la taierea scanduri pana la batul de sageata.
Sper sa va fie de ajutor si pt o sageata de diam 8 mm nu trebuie sa fie patratul taiat mai gros de 10-11cm ca merge greu si riscati sa-l rupeti la fixarea in madrina
Tragi, nu tragi...vremea...trece!
Knowledge not shared is knowledge lost.
"A fear of weapons is a sign of retarded sexual and emotional maturity." Sigmund Freud

VictorM
Membru al forumului
Membru al forumului

Re: Ghid de constructie

Post by VictorM » 19 Jun 2011, 16:01

Salve,
Dupa ce am citit postarile am si eu unele nelamuriri:
1.cum se face mai exact self-nock-ul?(pasii de executie cu dimensiunile specifice pt sageti de 8-9mm) :-s
2.Cum se lipesc penele?(am inteles ca nu trebuie sa fie paralele cu shaftul...dar la ce inclinatie/unghi )
3.care sunt cele mai bune varfuri si mai usor de facut ?
Daca se poate va rog sa postati si niste poze/schite in special pentru self-nock.
Multzam :)>-

ArrowsMaker
Membru al forumului
Membru al forumului
Posts: 304
Joined: 12 Dec 2010, 15:18
Am un arc: da
Construit de mine: da
locuiesc in:: Buzau
judet: Buzau
Varsta: 43
Contact:

Bete rotunde

Post by ArrowsMaker » 18 May 2014, 13:00

Probabil ca majoritatea arcasilor isi construiesc acum betele in "laboratorul" propriu, insa m-am gandit sa pun cateva secvente cu metoda prin care le fac eu, in speranta ca ar putea ajuta cuiva care e la inceput de drum si are nevoie de informatii.

http://s1237.photobucket.com/user/Arrow ... 4.mp4.html

Eu folosesc scanduri de molid 23-25 mm grosime, intrucat circularul meu are adancime maxima de taiere 30 mm si se vad si nodurile mai usor.

Orice idee de imbunatatire e binevenita si lafel orice intrebare.

User avatar
domide
Constructor de arcuri
Constructor de arcuri
Posts: 1289
Joined: 05 Feb 2010, 15:25
Am un arc: da
Construit de mine: da
locuiesc in:: Deva H
judet: Hunedoara
Varsta: 40

Re: Ghid de constructie

Post by domide » 18 May 2014, 14:53

Tot in alelierul de pe balcon?

Cam asta este ideea, difera doar "ascutitoarea".

Necazul - la metoda asta - este ca betele nu ies prea bine finisate, si mai este muuuult de munca.....

Daca am sa gasesc o freza pentru cant concav cu prindere de 6mm, am sa incerc alta metoda si daca rezultatul este bun, am sa va arat.
"Prietenia este incercarea prin care se masoara un om" - Oscar Wilde

[unitatea de masura este numarul acelora care iti trec pragul]

ArrowsMaker
Membru al forumului
Membru al forumului
Posts: 304
Joined: 12 Dec 2010, 15:18
Am un arc: da
Construit de mine: da
locuiesc in:: Buzau
judet: Buzau
Varsta: 43
Contact:

Re: Ghid de constructie

Post by ArrowsMaker » 18 May 2014, 15:12

e adevarat, nu ies prea bine finisate, dar la ceea ce fac eu urmeaza remedierea catorva neajunsuri:
lama nu este foarte bine ascutita, nu am aliniat perfect ghidajele pentru shaft, ceea ce determina vibratii (intrarea in rezonanta la turatii mari), iar la turatii mici, un material moale (cum e molidul) si cu foarte putine inele pe centimetru (2-3), rezulta doar un produs satisfacator. Tocmai de aceea am lasat diametrul de iesire la 8.2-8.3 mm, ca sa pot finisa cu smirghel.
Totusi, cu reglajele folosite in clip si cu lemn de fag, nu mai ai nevoie sa finisezi aproape nimic. Doar ca eu nu mai folosesc fag pentru bete, desi e mult mai rezistent ca molidul, in al doilea rand pentru ca e mai greu si in primul rand pentru ca e cu mult mai putin elastic decat rasinoasele si in timp se deformeaza, chiar daca e bine uscat.

Concluzia: ascut lama, centrez perfect ghidajele ca sa pot folosi o viteza mare de rotatie si... postez rezultatul! :)

Oricum, ca idee, avand o scandura de 2.5 x 10 cm, in aprox 15 minute poti obtine lejer 12-14 bete gata pentru vopsit, ceea ce mi se pare rezonabil.

ArrowsMaker
Membru al forumului
Membru al forumului
Posts: 304
Joined: 12 Dec 2010, 15:18
Am un arc: da
Construit de mine: da
locuiesc in:: Buzau
judet: Buzau
Varsta: 43
Contact:

Re: Ghid de constructie

Post by ArrowsMaker » 18 May 2014, 15:17

domide wrote: Daca am sa gasesc o freza pentru cant concav cu prindere de 6mm, am sa incerc alta metoda si daca rezultatul este bun, am sa va arat.
Am incercat si varianta cu freza! E adevarat, nu am un sistem de prindere a bormasinii foarte stabil, dar chiar si daca as avea, tot ar fi dezavantajos fata de ascutitoare, avand in vedere faptul ca octogonul pe care il bagi la "strunjit" nu este perfect, iar la freza lucrul acesta se traduce prin diametru variabil al produsului, pe cand la ascutitoare problema aceasta dispare.
Bineinteles, nu vorbim de diferente in diametru de 2-3-5 mm, ci doar de imperfectiunile datorate prelucrarii manuale, cu rindeaua, a patratului.

User avatar
domide
Constructor de arcuri
Constructor de arcuri
Posts: 1289
Joined: 05 Feb 2010, 15:25
Am un arc: da
Construit de mine: da
locuiesc in:: Deva H
judet: Hunedoara
Varsta: 40

Re: Ghid de constructie

Post by domide » 18 May 2014, 17:15

Vreau sa folosesc o masina de frezat verticala "oberfreza", fixata pe banc, folosita aproximativ ca si varianta cu lama de rindea (in loc de), shaftul se invarte tot cu masina de gaurit....

Si mai este o mare problema - materialul. Din pacate pe la noi nu se gaseste rasinos dens. Am sa incerc cu tei, si daca fac rost de scandura de mesteacan...
"Prietenia este incercarea prin care se masoara un om" - Oscar Wilde

[unitatea de masura este numarul acelora care iti trec pragul]

User avatar
florinarnaut
Constructor de arcuri
Constructor de arcuri
Posts: 750
Joined: 28 Sep 2008, 17:31
Am un arc: da
Construit de mine: da
locuiesc in:: Brasov
Location: Brasov
Contact:

Re: Ghid de constructie

Post by florinarnaut » 19 May 2014, 20:57

domide wrote:
Din pacate pe la noi nu se gaseste rasinos dens.
Dintr-un punct de vedere ai dreptate...in magazinele care comercializeaza scanduri de rasinos, acestea sunt de proasta calitate(toate sunt torsionate si pline de noduri )- contin o parte din centrul trunchiului de bustean (slab calitativ)care se pote folosii in grosimi gen 100x100mm, sau provin din varful pomului; nu e interesant pt diametre de 10mm.
Dar daca vizitezi tamplarii de profil, poti alege un material potrivit acestei "indeletniciri", usor de recunoscut...ca sa nu mai zic ca se recomanda ca "setul"(de 2, 5,20 de shafturi) trebuie sa provina din aceias scandura sau scanduri care provin din acelasi trunchi, obtinute dupa o anumita regula de taiere.

Bafta!
"Traieste de parca n-ar muri niciodata, si apoi moare fara sa fi trait"
- Dalai Lama -

Post Reply