Arcasii-Romaniei.ro a luat fiinta din nevoia unor arcasi rataciti de a se trezi din zbuciumul vietii zilelor noastre. Arcasii-Romaniei.ro este locul caruia ii spunem ACASA, locul unde ne vom intoarce mereu, stiind ca cineva ne va primi cu bucurie in ochi si zambet pe buze.

Blestemul arcului care zbarnaie ori cel al sagetii zburand zorit spre tinta sunt blesteme fara leac. Asta chiar daca vremurile s-au copt, si acum putem povesti despre cum se construieste un arc sau o mana de sageti, o tolba, o manusa de arcas ori vreun stilet mai aratos. Ne aducem aminte si de stramosii nostri, cu ale lor straie si obiceiuri arcasesti, ne bucuram si sa primim oaspeti doritori de sfaturi sau de voie buna. Dar stim ca magia arcului e cea care ne-a adunat pe toti la un loc, si e datoria noastra s-o transmitem mai departe.

Hai sa invatam impreuna sa mesterim arcuri si sageti, sa descoperim impreuna secretele ochirii si ale tragerii fara cusur! Hai sa aflam impreuna istoria arcului romanesc si s-o scriem mai departe!
Hai sa fim arcasii Romaniei!

Problemele tehnice, problemele cu inregistrarea sau logare puteti sa le notificati in categoria Ajutor sub rolul de vizitator.

Va multumim pentru intelegere.
Echipa.

cum se taie un disc de circular?

Marochinarie, sculptura, turnatorie, calarie, x-ie

cum se taie un disc de circular?

Mesajde domide » 13 Noi 2013, 21:23

Salutare!

Am primit o bucata dintr-un disc de circular cu grosimea de 4mm (disc fara vidia). A fost taiat cu flexul (asa pare). Intreb: cum si cu ce sa-l tai astfel incat sa nu-l decalesc (asta daca este cat decît calit)? Pot sa-l tai cu flexul, si sa-l racesc in timpul taierii cu apa sau ulei?

Cum sa verific daca este calit? In zona unde a fost taiat, degeaba incerc, probabil la taiere a fost supraincalzit. Am sa incerc cu pila pe taietura, sa vad cat merge pana dau de material "sanatos".
"Prietenia este incercarea prin care se masoara un om" - Oscar Wilde

[unitatea de masura este numarul acelora care iti trec pragul]
Avatar utilizator
domide
Constructor de arcuri
Constructor de arcuri
 
Mesaje: 1274
Membru din: 05 Feb 2010, 15:25
Has thanked: 67 times
Been thanked: 146 times
Am un arc: da
Construit de mine: da
locuiesc in:: Deva H
judet: Hunedoara
Varsta: 40

Re: cum se taie un disc de circular?

Mesajde KMLeon » 13 Noi 2013, 22:07

Salut.
Panzele de circular sunt de obicei facute din HSS- un otel din care iasa cutite foarte faine. De regula panzele astea sunt bine calite- undeva spre 61 Rokwell.
Se poate taia cu flexul fara probleme si daca se decaleste un pic locul unde vrei sa faci taisul lamei poti recali daca ai forja sau spatiu sa-ti faci una.
Merge si taiatul controlat cu racire prin apa insa ar fi bine sa fie o a doua persoana care sa toarne apa astfel incat taierea sa fie continua si stropirea la fel.
Cu pila poti verifica si in momentul in care pila "aluneca" pe material muscand foarte putin spre deloc inseamna ca ai dat de material sanatos neafectat de decalire.
Din panze de genul asta eu unul nu as recomanda lame mai lungi de 10 cm - adica o arie de cutit utilitar. La grosimea materialului nu se preteaza pentru "hard work", despicat butuci sau gaurit tabla ori boltari. Otelul asta e decent pentru treburile de pe langa casa si chiar la gatit daca dupa finisare il lasi lama o noapte in otet sa isi faca stratul ala protector de culoare gri.
Spor la munca ;)
KMLeon
Membru al forumului
Membru al forumului
 
Mesaje: 68
Membru din: 29 Iul 2012, 22:54
Localitate: HD
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time
Am un arc: da
Construit de mine: nu
locuiesc in:: ...
judet: Hunedoara
Varsta: 0

Re: cum se taie un disc de circular?

Mesajde domide » 14 Noi 2013, 10:33

KMLeon multumesc, vreau sa fac un cutitas. Mai bine zis sa incerc... Am sa incerc cu flexul, are cine sa ma ajute. Nu am si nici nu am sa-mi fac forja, imi fac doar de lucru.
"Prietenia este incercarea prin care se masoara un om" - Oscar Wilde

[unitatea de masura este numarul acelora care iti trec pragul]
Avatar utilizator
domide
Constructor de arcuri
Constructor de arcuri
 
Mesaje: 1274
Membru din: 05 Feb 2010, 15:25
Has thanked: 67 times
Been thanked: 146 times
Am un arc: da
Construit de mine: da
locuiesc in:: Deva H
judet: Hunedoara
Varsta: 40

Re: cum se taie un disc de circular?

Mesajde florinarnaut » 15 Noi 2013, 00:05

Poti sa tai linistit cu fexul,e drept ca se produce o decarburare pe linia de taiere , 0,5-1,0 mm stanga - dreapta, dar o inlaturi printr-o polizare "rece" adica nu te apesi tare pe polizor :)
bafta!
"Traieste de parca n-ar muri niciodata, si apoi moare fara sa fi trait"
- Dalai Lama -
Avatar utilizator
florinarnaut
Constructor de arcuri
Constructor de arcuri
 
Mesaje: 750
Membru din: 28 Sep 2008, 17:31
Localitate: Brasov
Has thanked: 3 times
Been thanked: 66 times
Am un arc: da
Construit de mine: da
locuiesc in:: Brasov
Varsta: 0

Re: cum se taie un disc de circular?

Mesajde ArrowsMaker » 16 Noi 2013, 00:00

Acum multi ani mi-am facut niste varfuri de sageti dintr-o astfel de panza. A mers cu flexul fara probleme. Ca sa imi iau, totusi, o masura de precautie, nu am taiat pe toata grosimea odata, ci am trecut cu flexul de mai multe ori, adancind treptat santul, astfel incat nu s-a inrosit deloc.
ArrowsMaker
Membru al forumului
Membru al forumului
 
Mesaje: 304
Membru din: 12 Dec 2010, 15:18
Has thanked: 12 times
Been thanked: 8 times
Am un arc: da
Construit de mine: da
locuiesc in:: Buzau
judet: Buzau
Varsta: 43

Re: cum se taie un disc de circular?

Mesajde anasazzy » 16 Noi 2013, 10:47

mircea ,daca racesti cu apa, poti taia cu incredere cu flexul.decarburarea de taiere-polizare se manifesta prin albastrirea materialului daca racesti in mod repetat se minimalizeaza paguba :d . la prelucrarea pe polizor trebuie sa ai materialul racit daca te frige deja este oleaca prea mult :)) il decalesti la 3-4 incingeri repetate
in încercarea de aşi prelungi viata uni oameni uită sa o trăiască
Avatar utilizator
anasazzy
Constructor de arcuri
Constructor de arcuri
 
Mesaje: 441
Membru din: 03 Noi 2007, 15:25
Localitate: BUCURESTI
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times
Am un arc: da
Construit de mine: da
locuiesc in:: bucuresti
judet: ----
Varsta: 43

Re: cum se taie un disc de circular?

Mesajde domide » 17 Noi 2013, 00:01

Am taiat si format lama cutitului cu flexul - nici o problema. Am pregatit si piesele pentru maner, luni le pun toate cap la cap si vad ce iese. Nu gasesc o bucata de alama sa fac bolster-ul. Sa vad cum ma descurc cu ascutitul.
"Prietenia este incercarea prin care se masoara un om" - Oscar Wilde

[unitatea de masura este numarul acelora care iti trec pragul]
Avatar utilizator
domide
Constructor de arcuri
Constructor de arcuri
 
Mesaje: 1274
Membru din: 05 Feb 2010, 15:25
Has thanked: 67 times
Been thanked: 146 times
Am un arc: da
Construit de mine: da
locuiesc in:: Deva H
judet: Hunedoara
Varsta: 40

Re: cum se taie un disc de circular?

Mesajde morometeb » 17 Noi 2013, 00:46

domide scrie:Sa vad cum ma descurc cu ascutitul.

Aia mi se pare provocarea suprema. Mi-am propus candva sa fac niste cutite din niste pile de pe vremea lui Stalin dar din teama de etapa ascutirii am abandonat proiectul. Bafta! Si da-ne poze de dupa. Si din timpul... ;)
A long bow and a strong bow,
And let the sky grow dark.
The nock to the cord, the shaft to the ear,
And a foreign king for a mark!

Robert E. Howard - The Song of the Bossonian Archers
http://blogmoromete.blogspot.com
Avatar utilizator
morometeb
Membru al forumului
Membru al forumului
 
Mesaje: 316
Membru din: 29 Mar 2010, 12:28
Localitate: Turda
Has thanked: 100 times
Been thanked: 56 times
Am un arc: da
Construit de mine: nu
locuiesc in:: Turda
judet: Cluj
Varsta: 32

Re: cum se taie un disc de circular?

Mesajde domide » 17 Noi 2013, 01:59

Proiectul acesta este de fapt un test pentru noul atelier. Testez jucariile, polizor, banzic... Daca iese ceva, cu atat mai bine, daca nu, macar am incercat, si voi vedea unde si ce am gresit. Maine am sa fac poze cu ceea ce am facut pana acum, dar de postat pozele, abia la final ;)
"Prietenia este incercarea prin care se masoara un om" - Oscar Wilde

[unitatea de masura este numarul acelora care iti trec pragul]
Avatar utilizator
domide
Constructor de arcuri
Constructor de arcuri
 
Mesaje: 1274
Membru din: 05 Feb 2010, 15:25
Has thanked: 67 times
Been thanked: 146 times
Am un arc: da
Construit de mine: da
locuiesc in:: Deva H
judet: Hunedoara
Varsta: 40

Re: cum se taie un disc de circular?

Mesajde ciprian muntean » 17 Noi 2013, 10:20

domide scrie: Nu gasesc o bucata de alama sa fac bolster-ul.

De ce trebuie neaparat alama? Merge si din os... ce-ti ramane de la o ciorba de burta :P ... mai jos ai o idee in trei pasi:
1.
os_de_vita.jpg

2.
garda_os.jpg

3.
cutit_ved3.jpg
Nu aveţi permisiunea de a vizualiza fişierele ataşate acestui mesaj.
Only after the last tree has been cut down, only after the last river has been poisoned, only after the last fish has been caught, only then will you find - that money cannot be eaten. [Chief Seattle]

www.cmuntean.ro
Avatar utilizator
ciprian muntean
Membru al forumului
Membru al forumului
 
Mesaje: 407
Membru din: 21 Feb 2009, 19:32
Has thanked: 34 times
Been thanked: 77 times
Am un arc: da
Construit de mine: nu
locuiesc in:: Sibiu
judet: Sibiu
Varsta: 49

Următorul

Înapoi la Unelte & mestesuguri

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 1 vizitator

cron