Etapele infintarii unui club de tir cu arcul

Anunturi de tot felul....
Post Reply
unmicdrac
Membru al forumului
Membru al forumului
Etapele infintarii unui club de tir cu arcul

Post by unmicdrac » 04 Nov 2009, 16:33

Am discutat cu domnul Aurel Robu si l-am rugat sa ne explice etapele infintarii unui club de tir cu arcul. Sper sa fie de folos si altora si sa vedem cat mai multe cluburi. Pentru a putea fi mai usor transmis prin email sau de printat am atasat si un document format .doc acestui post.
ETAPELE INFINTARII UNUI CLUB SPORTIV

Toate aceste operatiuni pot fi facute de persoana/persoanele numite prin actul constitutiv sa se ocupe de obtinerea personalitatii juridice a clubului sportiv

1. Obtinerea rezervarii denumirii de la Ministerul de Justitie

Pe site-ul http://www.just.ro/Sections/Informatiiu ... fault.aspx se gasesc adresa, numarul de telefon si un model de cerere care trebuie trimisa prin posta la Ministerul Justitiei. Odata cu cererea se pune in plic si o chitanta de plata a unei taxe de timbru in valoare de 5 lei ce se plateste la Trezorerie

Durata obtineriii raspunsului de la M.J. prin posta este aproximativ de 2 saptamini si este trimis ca scrisoare recomandata. Daca cererea este depusa personal dureaza 8 zile.

Cererea de rezervare a denumirii se face ‘’Clubul Sportiv___________’’ care din punct de vedere juridic este o asociatie cu personalitate juridica, asta pentru a evita riscul ca judecatorul sa creada ca se doreste infintarea unei asociatii sportive care nu are personalitate juridica.

2. Obtinerea unui contract de comodat/inchiriere pentru sediul social al clubului

Contractul de comodat se poate face doar pentru o camera din apartament/imobil si nu implica plata unei chirii. Mai multe cluburi pot avea sediul in acelasi apartement/imobil.

Proprietarul trebuie sa obtina de la cadastru un extres de carte funciara pentru a demonstra ca este proprietarul imobilului.

3. Autentificarea actului constitutiv si a statutului

Actul constitutiv si satutul clubului trebuie sa cuprinda, pentru valabilitate, cel putin punctele cerute de Ordonanta 26 din 30 ianuarie 2000 http://www.just.ro/Sections/SistemulJud ... fault.aspx

Autentificarea se obtine fie de la notar(autentificare) fie de la un avocat(incheiere de data certa), de obicei este mai ieftin la avocat. Pentru autentificare trebuie mers cu cel putin 6 exemplare (unul la avocat,unul la banca la depunerea patrimoniului initial, celelalte 4 la tribunal) din cele doua documente(act constitutiv si statut)si copiile de buletin ale membrilor fondatori.

In actul constitutiv si statut trebuie sa se precizeze clar ca este vorba de un club sportiv pentru a evita riscul de a infinta o asociatie sportiva.

4. Obtinerea aprobarii functionarii structurii sportive
Cererea, impreuna cu actele obtinute pana acum se trimite la Bucuresti la ANS; cererea va fi semnata si
ne stampilata

5. Depunerea patrimoiului initial/capitalul clubului sportiv

Suma trebuie sa fie un salariu minim brut pe economie , sau mai mult daca se doreste. La banca se vor face foi de varsamint pentru fiecare membru, care trebuie sa aiba denumirea clubului si ce reprezinta banii.
6. Depunerea actelor la tribunal

De obicei este un birou care se ocupa cu ONG-uri. Actele care se depun la tribunal sunt
-chitanta de timbru,timbrul judiciar
-dovada disponibilitati denumirii,
-statutul in 4 exemplare originale,
-actul constitutiv in 4 exemplare originale
-contractul de comodat 4 exemplare originale
-extras de carte funciara 1 exemplar original si 3 copii xerox
- foile de varsamint de depunere a patrimoniului initial sau extrasul contului de banca

La depunerea actelor se va face o cerere de inscriere a clubului sportiv in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor, cererea ce poate fi facuta doar de persoana specificata in actul constitutiv ca poate obtine personalitatea juriodica pentru club.

La depunerea actelor trebuie intrebat data la care trebuie sa te prezinti la tribunal pentru a participa la sedinta in care se va da sentinta.

7. Obtinerea sentintei/hotararii de inscriere a clubului sportiv in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor,

Se da sentinta publica la tribunal si se primeste apoi hotararea prin posta prin scrisoare recomandata. Cu hotarirea trebuie mers la tribunal pentru a obtine pe ea o stampila care o va face definitiva si irevocabila, Pentru respectiva stamplia se plateste o taxa juridica de timbru si un timbru judiciar.

8. Obtinerea certificatului de inscriere a persoani juridice fara scop patrimonial.

Se plateste o taxa juridica de timbru si timbru judiciar; se obtine de la tribunal odata cu stampila pe sentinta un exemplar din documentele depuse (care sa fii atent trebuie sa aiba stampila pe toate).

Copii autentificate dupa sentinta si dupa certificatul de inscriere pot fi facute doar la tribunal.

9.Obtinerea certificatului de inregistrare fiscala

Sunt necesare copii xerox dupa toate actele care au fost la tribunal –sentinta,certificat,etc. Se plateste o taxa juridica de timbru si timbru judiciar; actele se depun la Directia Finante Publice.

Dupa o saptamina se elibereaza certificatul de inregistrare fiscala.

10.Obtinerea inregistrarii in Registrul Sportiv - CSI.

Cerere si copii autentificate dupa toate actele clubului se trimit la ANS in Bucuresti

11. Afilierea la o Federatie Sportiva

Cerere tip, copii autentificate sau legalizate dupa CSI /Avisul de constituire si toate actele clubului se depun la federatie + taxa de afiliere primara.

Pentru orice alte informatii il puteti contacta pe domnul Aurel Robu, antrenor federal, la numarul de telefon 0744.646.610
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Post Reply