te-ai ostenit o gramada, eu n-o sa am niciodata asa o forja elaborata.
in afara de o mica forja "de cimp" de fabricatie industriala, de aceea care era cu pedala si volanta, acum cuplata la un motor de masina de spalat (asa am cumparat-o), cind am nevoie, imi mai construiesc forje cu ajutorul unor caramizi refractare, intre care pun o teava orizontala gaurita. caramizile nu sint prinse cu mortar, cind imi termin treaba demontez forja. eu i-as fi lasat si in spate o posibilitate de iesire, daca forjezi ceva mai lung, faptul ca e inchisa te va incomoda.
in general nu prea are rost sa faci "tavan" la forja, decit daca esti la interior si ai nevoie de horn, cele mai importante sint zidurile laterale, carbunele in sine reprezinta un f bun izolator. hornul nu stiu cit va fi de eficient, marea parte a aerului fierbinte va iesi tot prin fata.
daca tot folosesti caramida normala, atunci sa fie bine acoperita de lut, altfel caramida crapa sau se topeste. cel mai bine, asa cum s-a zis, foloseste samota.
ca sa reglezi debitul de aer, poti face ceva sistem pe teava, eventual o fanta care va fi acoperita cu un manson care aluneca, astfel va lasa sa se scurga o parte din aer la nevoie, etc. eu pt forjele improvizate am un motor de aspirator la care reglez turatia cu ajutorul unu potentiometru cumparat de la magazinul e electrice, potentiometru de ala de reglat intensitatea luminii la becuri.
acuma ca m-am bagat si eu in seama cu observatii, astept sa vad cum a functionat
