lipire panze de banzic pentru tamplarie

Marochinarie, sculptura, turnatorie, calarie, x-ie
User avatar
cipm66
Membru al forumului
Membru al forumului
Posts: 412
Joined: 21 Feb 2009, 19:32
Am un arc: da
Construit de mine: nu
locuiesc in:: Sibiu
judet: Sibiu
Varsta: 49

Re: lipire panze de banzic pentru tamplarie

Post by cipm66 » 29 Mar 2015, 11:24

Banuiesc ca subtierea o sa o faci cu polizorul.... deci sigur incalizirea din timpul polizarii va afecta comportarea panzei.
Eu as face revenirea in momentul in care esti "pe cota"

Nu ai reusit sa modifici alimentarea transformatorului in asa fel incat sa faci revenirea tot cu aparatul?
Only after the last tree has been cut down, only after the last river has been poisoned, only after the last fish has been caught, only then will you find - that money cannot be eaten. [Chief Seattle]

www.cmuntean.ro

User avatar
domide
Constructor de arcuri
Constructor de arcuri
Posts: 1288
Joined: 05 Feb 2010, 15:25
Am un arc: da
Construit de mine: da
locuiesc in:: Deva H
judet: Hunedoara
Varsta: 40

Re: lipire panze de banzic pentru tamplarie

Post by domide » 29 Mar 2015, 14:09

Pasi marunti... prima data am vrut sa vad daca este functional aparatul, si apoi trec si la partea lipsa a acestuia - autotransformatorul. Probabil voi face un experiment cu becuri legate in serie.

Mai am o nelamurire, poate iti aduci aminte, daca ai vazut aparatul in functiune: intre "electrozi" este o maneta care teoretic preseaza panzele in zona lipirii, nu stiu ce rol are. Daca as tine presate capetele, suportii fiind metalici, panza nu se poate suda in acel punct, se va incalzi doar stanga/dreapta fata de "presa". Am incercat sa presez dupa incalzire, dar contactul cu suportul duce la o racire brusca si nu cred sa fie sanatoasa pentru lipire. Eu am facut sudura prin suprapunerea capetelor fara nici o alta presare.
"Prietenia este incercarea prin care se masoara un om" - Oscar Wilde

[unitatea de masura este numarul acelora care iti trec pragul]

User avatar
cipm66
Membru al forumului
Membru al forumului
Posts: 412
Joined: 21 Feb 2009, 19:32
Am un arc: da
Construit de mine: nu
locuiesc in:: Sibiu
judet: Sibiu
Varsta: 49

Re: lipire panze de banzic pentru tamplarie

Post by cipm66 » 29 Mar 2015, 19:18

Hm... a trecut ceva timp... dar stiu ca folosea maneta. Poate aveau un textolit pe post de izolator si acesta s-a pierdut.

Din cat mai imi aduc aminte (poveste de peste 20 de ani) captele se polizau initial, intre ele se punea o banda de alama si un decapant si se tine presat maneta... dar cum a spus, este totul cam in ceata.

Incearca sa pui un izolator (textolit)
Only after the last tree has been cut down, only after the last river has been poisoned, only after the last fish has been caught, only then will you find - that money cannot be eaten. [Chief Seattle]

www.cmuntean.ro

User avatar
domide
Constructor de arcuri
Constructor de arcuri
Posts: 1288
Joined: 05 Feb 2010, 15:25
Am un arc: da
Construit de mine: da
locuiesc in:: Deva H
judet: Hunedoara
Varsta: 40

Re: lipire panze de banzic pentru tamplarie

Post by domide » 30 Mar 2015, 01:07

Am incercat cu alama, problema este ca alama + doua capete de banda au o rezistenta mai mare decat banda simpla. Rezultatul: se incalzesc doar zonele laterale lipiturii, alama nu ajunge sa se incalzeasca...

M-am gandit si eu ca erau piese izolate, mai incerc o varianta....
"Prietenia este incercarea prin care se masoara un om" - Oscar Wilde

[unitatea de masura este numarul acelora care iti trec pragul]

User avatar
domide
Constructor de arcuri
Constructor de arcuri
Posts: 1288
Joined: 05 Feb 2010, 15:25
Am un arc: da
Construit de mine: da
locuiesc in:: Deva H
judet: Hunedoara
Varsta: 40

Re: lipire panze de banzic pentru tamplarie

Post by domide » 03 Apr 2015, 22:15

:D/ :D/ :D/ Am reusit!

Maneta respectiva se foloseste la presarea lipiturii. Dupa cateva reglaje si o panza sacrificata am reusit sa lipesc o panza, apoi am facut si un test. Am taiat pal de 18mm si a fost ok.

Am utilizat borax si un electrod de alama. Lipirea se face prin suprapunerea capetelor de lipit pe o portiune de aprox 1-2mm cu un fir subtire de alama intercalat. Pornesc aparatul, si in momentul topirii alamei se strange lipitura intre cele doua falci ale presei. Dupa cateva teste am reusit sa invat care este culoarea potrivita inainte de presare. Dupa racire si polizare cu un "dremel" am facut revenirea cu o lampa cu gaz. Am incercat si cu aparatul, prin incalziri scurte cu intensitate redusa succesiva, observand culoarea in zona de lipire.

Nu am reusit sa filmez procedura fiind preocupat mai mult de butoane si culori (temperaturi), si oricum nu cred ca s-ar fi vazut ceva.

Am lipit toate panzele rupte (6buc) in cca 1/2 de ora, sper sa si tina. Oricum le voi folosi la taieri pentru materiale mai subtiri.

Cipri, multumesc inca o data, am sa pun poze cu aparatul reconditionat.
"Prietenia este incercarea prin care se masoara un om" - Oscar Wilde

[unitatea de masura este numarul acelora care iti trec pragul]

User avatar
cipm66
Membru al forumului
Membru al forumului
Posts: 412
Joined: 21 Feb 2009, 19:32
Am un arc: da
Construit de mine: nu
locuiesc in:: Sibiu
judet: Sibiu
Varsta: 49

Re: lipire panze de banzic pentru tamplarie

Post by cipm66 » 04 Apr 2015, 18:48

Mircea ma bucur foarte mult ca ai reusit!
Esti meserias, toata stima ^:)^
Sunt sigur ca si mesterul care l-a realizat zambeste :-):
Only after the last tree has been cut down, only after the last river has been poisoned, only after the last fish has been caught, only then will you find - that money cannot be eaten. [Chief Seattle]

www.cmuntean.ro

User avatar
domide
Constructor de arcuri
Constructor de arcuri
Posts: 1288
Joined: 05 Feb 2010, 15:25
Am un arc: da
Construit de mine: da
locuiesc in:: Deva H
judet: Hunedoara
Varsta: 40

Re: lipire panze de banzic pentru tamplarie

Post by domide » 04 Apr 2015, 19:57

Cateva imagini din timpul lipirii. Am filmat panza de test care era deja lipita, in mod normal se incalzeste uniform pana la topirea aliajului. apoi decalirea...

Image

Image

Image

Image

Image
"Prietenia este incercarea prin care se masoara un om" - Oscar Wilde

[unitatea de masura este numarul acelora care iti trec pragul]

obe22
Membru al forumului
Membru al forumului
Posts: 100
Joined: 27 Dec 2012, 18:43
Am un arc: da
Construit de mine: nu
locuiesc in:: Hunedoara
judet: Hunedoara

Re: lipire panze de banzic pentru tamplarie

Post by obe22 » 05 Apr 2015, 13:08

Bravos, nici nu ma gandeam ca nu-ti iese dupa cateva incercari ^:)^ ! Pana o sa apelez io la tine, sigur procesu' o sa fie imbunatatit la maxim . Ma gandeam sa-ti zic ca urmeaza ascutit-ceaprazuit dar de ieri pana azi probabil l-ai facut si p'ala >:) . Aparatu' e o comoara care merita sa mai deserveasca multe generatii daca pica tot in manutze de meserias. Ai lipit si panze de 0,35 si de 0,65 mm?

User avatar
domide
Constructor de arcuri
Constructor de arcuri
Posts: 1288
Joined: 05 Feb 2010, 15:25
Am un arc: da
Construit de mine: da
locuiesc in:: Deva H
judet: Hunedoara
Varsta: 40

Re: lipire panze de banzic pentru tamplarie

Post by domide » 05 Apr 2015, 23:36

Da, am lipit ambele grosimi, chiar si o panza de 4mm latime pentru metal. Ce ceaprazuit poate, daca imi fac in cleste, dar de ascutit mai greu, nu am chiar atata rabdare sa ascut dintii aia minusculi.
"Prietenia este incercarea prin care se masoara un om" - Oscar Wilde

[unitatea de masura este numarul acelora care iti trec pragul]

Post Reply