@ Domide,
oricum, vroiam sa spun cate ceva despre furtun.E net superior ca metoda de presare a unui laminat dar pote fi si periculos!!!
Pentru etansare capete furtun am folosit teva metalica,teava "neagra",filetata la un capat, la exterior= 2 buc si dop filetat la interior=2buc.Un dop l-am gaurit si am introdus valva de tip auto, asa cum se face la jentile de masina.Filetele, atat la teava cat si la doape, sunt conice si am etansat cu banda de teflon si silicon de 300C.Pe partea lisa a tevii am precticat canale circulare cu flexul si cu o pila rotunda de 4mm.Era mai bine la un strung dar ...Furtunul l-am strans cu 2 si apoi cu 4 coliere, stranse cu cheie tubulara in mai multe randuri - dupa cca 10 min se relaxeza strangerea si trebuie verificat.Dupa ce este verificat in galeata cu apa - etansare perfecta, cand furtunul e turtit peste laminat intra f.putin aer si daca sunt pierderi in 10 min s-a dezumflat - obligatoriu trebuie asigurate capetele contra iesirii accidentale.In timpul probelor la "rece"(fara laminat) dar la cald in cutia termica a iesit un capat de teava...forta a fost imensa.Deci trebuie asigurat, am facut-o bandajand generos capetele pe 12cm cu scoci maro.Incredibil dar a functionat si nu am mai avut probleme.
Forta de presare a fost atat de mare ca a ovalizat gaurile de fixarea bridelor la matrita cca 8mm.Grosimea matritei 45mm!!!
In consecinta prezoanele de 8mm trebuiesc inlocuite minim cu 10mm
